De Bijenkorf opent shop van het Britse John Lewis

Van De Bijenkorf wordt vaak gezegd dat zij zich alleen nog maar richten op rijke Russen en Chinezen en dat er voor de gewone Nederlander niets meer te halen valt. Het tegendeel bewijst De Bijenkorf met de komst van shop-in-shops van het Britse warenhuis John Lewis in o.a. De Bijenkorf Amsterdam.

John Lewis bevindt zich op de Britse thuismarkt tussen De Bijenkorf, en het voormalige V&D in. Je vindt er een klassiek warenhuis aanbod van mode volgens de laatste trends, tot alles voor in huis en de keuken. De samenwerking met De Bijenkorf was niet vanzelfsprekend, de doelgroep van V&D kwam meer overeen met John Lewis, tot helaas het faillissement van V&D.

In De Bijenkorf filialen Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn inmiddels drie shop-in-shops van John Lewis geopend. Hiermee haalt De Bijenkorf een merk voor het middensegment naar Nederland dat exclusief daar verkrijgbaar is. Volgens De Bijenkorf is het geen samenwerking maar is John Lewis als merk aanwezig in de filialen, net als Tommy Hilfiger.

1651x1071  image.php

In de shop-in-shops van John Lewis zal je geen mode vinden, maar wel luxe artikelen voor in huis zoals o.a. handdoeken en beddengoed van Egyptisch katoen. John Lewis zal in De Bijenkorf geen toegevoegd huismerk zijn, omdat het een luxe collectie is die niet eerder verkocht werd aldus het warenhuis.

De Bijenkorf heeft aangekondigd dat er in de komende maanden meer exclusieve samenwerkingen komen met merken en winkels die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Zo bedient De Bijenkorf niet exclusief het luxe segment maar ook het middensegment, al zal het laatste wel minder ruimte krijgen in de warenhuizen om zo een statement te maken.

Wij zijn blij met de komst van John Lewis naar De Bijenkorf, en kijken uit naar de komende samenwerkingen. Welk merk zou jij graag zien bij De Bijenkorf? Laat het weten op Facebook!

 

Foto’s van Retailwatching